در این مقاله تصمیم گرفتیم با نحوه کار با روبیک، امکانات و ترفندهای این اپلیکیشن محبوب ایرانی آشنا شویم. پس اگر به دنبال آموزش کامل نصب و استفاده از روبیکا هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با اپ ناب همراه باشید.

آشنایی با روبیک

قبل از شروع آموزش ساخت مکعب روبیک، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که مکعب روبیک چیست؟ امروزه با وجود تبلیغات فراوان برای این اپلیکیشن ایرانی، امکان ندارد کسی از روبیکا اطلاعی نداشته باشد، در واقع روبیکا یک اپلیکیشن چند منظوره برای گوشی های هوشمند است، نصب روبیکا جایگزین بسیاری از اپلیکیشن ها خواهد شد.

این اپلیکیشن ایرانی توسط شرکت توسکا طراحی و راه اندازی شده و در تاریخ 25 مهر 1395 راه اندازی شده است. اپلیکیشن روبیک با توجه به ویژگی ها و مزایای فراوانی که دارد توانسته است در مدت زمان کوتاهی میلیون ها کاربر را به خود اختصاص دهد. اخیراً تعداد کاربران روبیک به دلیل فیلترهای فرشته زیاد بیش از پیش افزایش یافته است

آموزش ورود به مکعب روبیک

برای استفاده از امکانات این نرم افزار داخلی، پس از دانلود روبیکا از وب سایت معتبر، باید آن را نصب و در روبیکا ثبت نام کنید. آموزش نصب روبیکا و راه اندازی آن را در مقاله ای جداگانه با عنوان آموزش روبیکا قرار داده ایم. بهتر است ابتدا روی لینک مربوطه کلیک کنید تا نصب و نصب روبیکا به پایان برسد و سپس با ترفندهای کاربردی آن آشنا شوید. 

دلیل عدم دریافت کد اپلیکیشن روبیکا

بسیاری از کاربران در مرحله نصب این اپلیکیشن با عدم دریافت کد فعال سازی روبیکا مواجه هستند، اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید مراحل زیر را انجام دهید:

مطمئن شوید عددی که وارد می کنید صحیح است. دانلود روبیکا با لینک مستقیم


نرم افزار خود را به آخرین نسخه به روز کنید

ایجاد مجوزهای لازم تنظیمات << برنامه ها و اطلاعیه ها << برنامه ها << Rubika << مجوزهای نرم افزار Rubika.

بیایید نحوه کار با آیفون روبیک را بیاموزیم

فرقی نمی کند که از روبیکا روی گوشی اندروید استفاده می کنید یا سیستم عامل iOS، می توانید روبیکا را روی هر پلتفرمی نصب کنید و از امکانات آن بهره ببرید، حتی در صورت لزوم می توانید از طریق اینترنت از روبیکا در سیستم کامپیوتری خود استفاده کنید.

از آنجایی که دانلود روبیکا از طریق گوگل پلی و مارکت در حال حاضر در دسترس نیست، می توانید با مراجعه به سایت روبیکا این نرم افزار را برای دستگاه مورد نظر خود دانلود کنید.

محیط پایه و فضای هسته روبیک شامل گزینه های پیکربندی مختلف، ویترین، روبینو و پیام رسان است که در قسمت های بعدی به تفصیل توضیح می دهیم.

تنظیمات پیام رسان روبیکا

می‌توانید اطلاعات حساب خود، از جمله نام، عکس، بیوگرافی و شناسه کاربری را در بخش تنظیمات برنامه روبیک ویرایش کنید.

از دیگر امکانات این قسمت می توان به قسمت کنترل والدین و تنظیمات مربوط به پیام ها و هشدارها اشاره کرد. با وارد کردن آن در قسمت تنظیمات و انتخاب دکمه می توانید اطلاعات خود را ویرایش کنید.

در ویترین روبیکا چیست؟

این بخش که تفاوتی با اینستاگرام اکسپلورر ندارد به صورت تصادفی از طریق قسمت ویترین ویدیوها و تصاویر مورد علاقه شما را نشان می دهد و با جستجوی موضوع مورد نظر در بالای صفحه می توانید تصاویر و ویدیوهای مربوط به موضوع مورد نظر

بخش‌های مختلف نمایشگاه شامل فروشگاه‌ها، دانش، ورزش، سرگرمی، مد و زیبایی، طبیعت و گردشگری، فیلم و موسیقی، خودرو، هنر و مذهبی است.

انتشار محتوا از روبیک از طریق روبینو

روبی یکی دیگر از بخش های مهم و محبوب اپلیکیشن روبیک است که از طریق آن می توانید محتوای تصویری مورد نظر خود اعم از عکس یا فیلم را به اشتراک بگذارید. جالب اینجاست که این بخش مانند اپلیکیشن اینستاگرام دارای دو بخش استوری و پست است.

اپلیکیشن روبیکا سرویس پیام رسان

مسنجر روبیکا یکی دیگر از قسمت های محبوب این اپلیکیشن است که شباهت زیادی به واتس اپ دارد و جایگزین مناسبی برای آن محسوب می شود.

می توانید در قسمت پیام رسانی روبیکا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و همچنین می توانید در روبیکا یک گروه یا کانال ایجاد کنید.